Рецепти за здравословна закуска  

Posted by az100yan

Пълноценната закуска е просто необходима, ако искате да бъдете активни и енергични през първата половина от деня, а и предпоставка за това през останалата част от него. Проблемът със закуската всъщност най-често е просто оправдание – че не ни остава време за нeя или не можем да направим правилния избор.За съжаление нашата закуска често се състои или от твърде мазни продукти (пържени яйца, кренвирши, салам, сирене) или от наситени с прости захариди ястия (мляко с различни добавки, сандвичи, сладки каши), които притъпяват глада за известно време, но не съдържат белтъчини и сложни въглехидрати, които да заредят с енергия организма за по-дълго време.Предлагаме ви няколко рецепти за закуска, които едновременно са подходящи за начало на деня, а от друга страна не изискват много време.
Овесени ядки, ягоди и бадеми.Можете да добавите малко канела и мед. Ако ги предпочитате с мляко, избирайте обезмасленото. Тази закуска е богата на белтъчини, целулоза и полезни мазнини. Вкусна е и не отнема много време.
Омлет от тофу.Добавете в него лук, пипер или други зеленчуци, малко соев сос и подправки и го задушете в зехтин. Можете да си позволите и 1-2 препечени филийки пълнозърнест хляб.
Пресни горски плодове, кисело мляко, зърна.Това е аналог на така популярния напоследък йогурт с различни добавки. Тъй като той обикновено съдържа много захар, която е напълно излишна сутрин, можете да си го подсладите с различни плодове.
Грейпфрут, пълнозърнест хляб или сухари с бадемово масло.Бадемовото масло е по-полезно, отколкото фъстъченото.
Салата от пресни плодове.Нарежете ябълки, диня, горски плодове, портокали, круши, банан, грозде и т.н. За подправка използвайте лимонов сок или йогурт.
Протеинов коктейл.Всъщност това е млечен коктейл с плодове. В сместа можете да добавите овесени ядки, семена или зърна.
Яйца със зеленчуци.Задушете яйцата в зехтин и добавете към тях зеленчуци: пипер, лук, броколи и др. Добавете подправки. Не е нужно да се отказвате от филийката пълнозърнест хляб.
Извара с плодове.Смесете обезмаслената извара в някакъв вид плод: ябълки, цитрусови, малини, ягоди и т.н. Можете да добавите и 1-2 лъжички сметана.

This entry was posted on вторник, 23 септември 2008 г. at 13:42 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 коментара

Публикуване на коментар